Kérdésed van? Keress bizalommal. Kérdésed van? Keress bizalommal.

Blogolj bátran!

Sokan azért nem kezdenek blogolásba, mert tartanak az olvasói reakcióktól vagy félnek, hogy a konkurencia is olvassa a bejegyzéseket, és olyan hozzászólások érkeznek majd, amiket nem feltétlenül szeretnének a nyilvánosság elé tárni. Ezt a félelmet szeretném most ezzel a cikkel eloszlatni, mert egy blogbejegyzés esetén a hozzászólás lehetősége egyáltalán nem átok, sőt áldásos hatásai lehetnek. A következőkben leírom azt is, hogy miért.

Ha lehetőséget adsz olvasóidnak, hogy cikkedhez hozzászóljanak, akkor közvetlenül kommunikálhatnak veled és értékes visszajelzéseket kaphatsz webáruházad vásárlóitól vagy ügyfeleidtől szolgáltatásaiddal kapcsolatosan.

Ezen kívül a Google értékelése szempontjából is jót tesz blogodnak, ha hozzászólnak, hiszen ez jelzi, hogy értékes tartalom szerepel oldaladon. Ezáltal weboldalad sokkal jobban fog teljesíteni a keresőkben, mint azok az oldalak, ahol nincs hozzászólási lehetőség.

Miért ne aggódj a hozzászólások miatt?

Ha blog oldalad van, vagy a közösségi média felületeire posztolsz, akkor lehetőséged van a hozzászólásokat moderálni. Blogodat beállíthatod úgy, hogy a kommentek ne azonnal látszódjanak. Így először értesítést kapsz arról, hogy valaki hozzászólt cikkedhez. Ezután pedig megnézheted, hogy milyen kommentár érkezett, majd eldöntheted, hogy azt közzéteszed vagy kitörlöd. Amennyiben bejegyzéseidet a Facebookon osztod meg, és érkezik hozzá komment, akkor arról te, mint az oldal tulajdonosa értesítést kapsz. (A jobb felső sarokban található csengő ikon pirosra vált, azt lenyitva láthatod az értesítés szövegét.) Ha úgy találod, hogy a komment nem a témába vág, akkor a hozzászólást törölheted, vagy el is rejtheted mások elől (utóbbi esetben a hozzászólás írója továbbra is látni fogja a saját hozzászólását).

Ez egy kisebb vállalkozás esetében mindössze pár percet vesz igénybe, hiszen valószínűleg nem fognak annyian hozzászólni egy-egy cikkedhez, mint egy több ezres látogatottságú online híroldal aktuális híreihez. A bejegyzések alatt viszont beszélgethetsz azokkal, akik a területed iránt érdeklődnek. Ajánlhatsz egy adott terméket és bizalmat ébreszthetsz ügyfeleidben.  Abban az esetben, ha a hozzászólás a cikk témájához kapcsolódik és értékes, mindenképpen érdemes a nyilvánosság számára is láthatóvá tenni. Főleg, ha a szolgáltatásodat, termékedet dicsérik az olvasók.  A kritikát is érdemes láthatóvá tenni, ha az udvarias stílusban, nem agresszív hangvételben íródott. Természetesen minden olyan hozzászólás törölhető, amely spam vagy káromkodást, személyeskedést tartalmaz.

A hozzászólásokra, melyek láthatóak oldaladon, minden esetben illik válaszolni, ezzel közvetlenséget, megbízhatóságot sugárzol olvasóid felé. Természetesen ez kissé időigényes, de hosszútávon mindenképpen megéri.

Az utóbbi években megfigyelhető az a trend, hogy a blogok saját komment szekciói kevésbé aktívak, a felhasználók szívesebben kommentelnek a Facebookon. Ha blogot működtetsz, lehetőséged van a Facebook komment funkcióját beállítani az oldaladhoz, de ehhez használhatsz más külső rendszert is, például a disqus segítségével lehetőséged van komment felület nyitására a bejegyzéseid alatt.

 

Kérdésed van vagy szeretnél árajánlatot kérni? Keress bizalommal!