Kérdésed van? Keress bizalommal. Kérdésed van? Keress bizalommal.

Webshop – keresőoptimalizált termékleírások

Egy korábbi bejegyzésben írtam már arról, hogy webáruház tulajdonosként, mire figyelj a termékleírásoknál. Most szeretném ezt a témát egy kicsit jobban kibontani, ezért ebben a cikkben nem csak arról olvashatsz, mitől lesz olyan jó egy termékleírás, hogy az megrendeléseket is hozzon, hanem arról is, hogyan teheted termékszövegeidet keresőbaráttá.

Termékleírások és a SEO

seo termékleírásHa webáruházat üzemeltetsz, akkor fontos látogatószerző eszköz lehet számodra a SEO (search engine optimisation), vagy magyarul a keresőoptimalizálás. A keresőben elfoglalt pozíciód függ az oldal technikai állapotától (pl. mennyire gyors, nem vírusos-e, van-e mobil verziója stb.), függ attól, hogy a kereső mennyire tartja hitelesnek az oldaladat, valamint a webáruház szövegeinek mennyisége és minősége is számít.

Egy webshop esetében kiemelten fontosak a termékoldalon elhelyezett szövegek. Számtalan webáruház nem fordít kellő figyelmet a termékleírásokra és egyszerűen átveszik a gyártó által megírt néhány szavas termékleírást, amelyet sok más forgalmazó is használ. Előfordul olyan is, hogy a tulajdonosnak nincs ideje megírni a szövegeket a termékek nagy száma miatt.

Kulcsszavak a termékleírásban

A könnyedén megfogalmazott, érthető és vásárlásra ösztönző szövegek megírása mellett a keresőoptimalizálási szempontokat is figyelembe kell venni a termékleírások elkészítésekor. Ahhoz, hogy termékeid a keresőben is jó helyen legyenek, tartsd szem előtt az alábbiakat:

  • határozz meg egy fő kulcsszót (ez az a szó, amely a legfontosabb, a legkeresettebb az adott termékre vonatkozóan)
  • a fő kulcsszó mellett használj további kulcsszavakat
  • használd a fontosabb kulcsszavakat, de csak ott, ahol azok valóban szükségesek
  • a kiválasztott kulcsszavak passzoljanak a szövegbe
  • használd a fő kulcsszót a címsorban is
  • a további kulcsszavak az átkötőszövegekbe, alcímekbe kerülhetnek
  • kerüld a kulcsszóhalmozást
  • a tf-idf technika segít abban, hogy a hasonló termékeket kínáló webáruházak szövegeit összehasonlíthasd a saját szövegeiddel. Ilyen alkalmazások a ryte.com vagy a termlabs.io, és néhány SEO-szoftver segítségével is vizsgálhatod a szövegeket.

Fontos: Mindig figyelj arra, hogy a szövegek megfeleljenek a SEO szempontoknak, de elsősorban a látogatóknak írj, ne a keresőnek.

webshop termékleírás

Ha több hasonló terméked van, amelyek csak színben, méretben vagy valamilyen más tulajdonságban különböznek, akkor is készíts egyedi szöveget minden termékhez. Ez ugyan sokszor nem egyszerű, ráadásul meglehetősen időigényes feladat, mégis nagyon fontos, hiszen, ha a Google duplikált tartalmat „talál”, azt hátrébb sorolja.

Semmiképpen ne használd konkurens webáruház azonos termékre vonatkozó leírásait (sajnos ezt „hivatásos” szövegírók is gyakran előszeretettel teszik), mert abból is hátrányod származhat. A hasonló termékek linkjében is szerepeljen olyan szó, mely csak és kimondottan az adott árucikkre vonatkozik.

Kérdésed van vagy szeretnél árajánlatot kérni? Keress bizalommal!