Kérdésed van? Keress bizalommal. Kérdésed van? Keress bizalommal.

Webáruház – mire figyelj a termékleírásoknál?

A webáruház termékoldalai azok az oldalak, melyeken meggyőzheted ügyfeleidet a terméked megvásárlásáról. Ezeknek az oldalaknak a legfontosabb része a termékleírás, mely felkelti az érdeklődő figyelmét, minden fontos információt tartalmaz az adott árucikkről és érvekkel támasztja alá azt, hogy miért az a termék a legjobb választás.

Mi szerepeljen a termékoldalon?

webáruház szövegírásA termékoldal sok elemből áll, melyeknek az a céljuk, hogy az árut a lehető legrészletesebben bemutassák a vásárlóknak. A címsorok, a termékfotók, a videók, a szállítási lehetőségek, a keresztértékesítő termékek, tájékoztatásra, tanácsadásra és ösztönzésre szolgálnak. Az egyik legfontosabb elem a termékleírás. Ez ugyanis döntő szerepet játszik abban, hogy a látogató megveszi-e az adott terméket.

Egy jó leírás nem csak informatív és tömör, de a látogató érzelmeire is hatással van. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a célcsoportodat pontosan meghatározd. A szöveg hangvételének, hosszának és tartalmának is igazodnia kell a célcsoport igényeihez. A szöveget világosan és érthetően kell megfogalmazni, úgy hogy pozitív érzéseket keltsen a látogatókban.

Egy túl rámenős, “marketingszagú” szöveg a visszájára fordulhat és nem hogy eladni nem fog, de a potenciális webshop szövegvevőket is eltántorítja. A szövegeknek nem csak az a céljuk, hogy vásárlásra ösztönözzenek, hanem a webáruház iránti bizalmat is erősíteniük kell. Lényeges az objektív tanácsadás, valamint az, hogy ne a terméket akard mindenáron eladni, hanem a vevők igényeit kívánd kielégíteni. Fontos leírni a termék előnyeit, valamint azt, hogy a vásárló miért jár jól, ha megvásárolja azt.

A webáruház termékleírásainak fontos elemei:

  • lényegre törő címsor, mely tartalmazza a termék főbb jellemzőit
  • bevezető, mely a termékre irányítja a vásárló figyelmét, az érzelmeire hat és leírja, hogy az áru miben tud segíteni neki, hogyan oldja meg problémáját
  • gyorsan áttekinthető lista, melyen szerepelnek a termék tulajdonságai, előnyei
  • adatlap, letölthető formában, mely a termék részleteit tartalmazza, anélkül, hogy a termékoldalt leterhelné
  • esetleg egy link a gyártó oldalához, ami a webáruház iránti bizalmat növelheti. Ezzel azonban bánj óvatosan, mert minden kívülre mutató hivatkozás a látogatóvesztés kockázatával jár
  • vélemények, tesztek, melyek akár az árucikkek leírásában is idézhetőek.

Keresőoptimalizálás a webshopok esetében

Egy webshop kínálatára háromféleképpen bukkanhatnak rá a látogatók:

  • ha már ismerik a webshopot, akkor azt böngészve
  • valamilyen kampányon keresztül, tudatosan a termékoldalra irányítva (pl. Facebook-kampány, Google Ads-kampány, hírlevél)
  • és a keresőből érkezve.

Ez utóbbi ugyan lassabban térül meg, de hosszabb távon az olcsóbb látogatószerző eszközök közé tartozik.

webshop szövegírásAz, hogy egy webshop mennyire teljesít jól a Google keresőjében, a technikai beállításokon és a rámutató linkeken kívül, a szöveg mennyiségén, és minőségén is múlik. Webshopok esetében, az egyik leggyakoribb keresőoptimalizálási hiba az, hogy a termékek nem rendelkeznek egyedi szöveges leírással, csupán a gyártó néhány szavas leírását szerepeltetik a termékek oldalán. Ezzel addig nincsen baj, amíg egy adott termékcsaládot egyetlen webshop értékesít az országban. (Van ilyenre is példa, de ez azért eléggé ritka.)

A webshop tulajdonosok egy része idő hiányában a termékleírásokkal egyáltalán nem foglalkozik, így viszont az ő termékoldaluk is csak egy lesz a sok, azonos szöveges tartalomra épülő, áruház közül.

A kereső számára kiemelt szempont, hogy a webshopok szövegei egyedileg megírtak legyenek, informálják az érdeklődőt. (Kerülni kell a felesleges körmondatokat, és a kulcsszóhalmozásra épülő leírásokat.)

Az ideális eset az, ha a webshop technikailag rendben van (gyors, beszédesek az URL-ek, a fontos címsorok ki vannak alakítva stb.), erős és megbízható oldalak is támogatják linkekkel, valamint egyedileg megírt, minőségi szöveges leírással rendelkezik.

Bármelyik termékoldal potenciális landing oldallá válhat, amelyen keresztül megtalálják az oldaladat a vásárlók.

Összefoglalva:

  • egy termékoldal sok különböző elemből áll. Ezek közül az egyik legfontosabb a termékleírás
  • a termékleírásban szerepeljenek tanácsok, ösztönözzenek vásárlásra és tájékoztassanak a termékről, úgy hogy a szöveg ne legyen túl rámenős, ne riassza el az érdeklődőket
  • a termékleírás szövegei megoldást kínálnak a vásárló problémáira, bemutatják, hogy miben segíthet a termék és ezt érvekkel is alá tudják támasztani
  • világos és érthető legyen a megfogalmazás
  • egyedileg megírt termékleírások, különben a kereső nem fogja a webshopot hasznosnak ítélni
  • a jó termékleírás megfogalmazásához elengedhetetlenül szükséges a célcsoport pontos meghatározása.

Kérdésed van vagy szeretnél árajánlatot kérni? Keress bizalommal!