Kérdésed van? Keress bizalommal. Kérdésed van? Keress bizalommal.

Tippek a főoldal szövegeihez

A szakértők szerint, a felhasználók kb. 8-15 másodperc alatt döntik el, hogy maradnak-e az éppen megnyitott oldalon vagy sem. Ez a pár másodperc áll tehát rendelkezésedre, hogy látogatóidat meggyőzd arról, hogy nálad megtalálják a keresett terméket, szolgáltatást, illetve megoldást találnak problémájukra.

A weboldal egyik legfontosabb oldala a kezdőlap, hiszen a látogatók nagyobb részét jellemzően a főoldalon keresztül érkezők teszik ki. Éppen ezért nagyon fontos, hogy a nyitóoldal mind technikailag, mind tartalmilag megfeleljen az érdeklődők elvárásainak.

A kezdőlapon kívül természetesen bármelyik oldal lehet belépő a honlapra, például bizonyos blogbejegyzések is, amiről ebben a korábbi cikkben olvashatsz. Mégis, a főoldal kiemelt jelentőséggel bír, így ezúttal erre vonatkozóan olvashatsz tippeket.

Látogatóbarát főoldal

Látogatóid akkor maradnak az oldaladon, ha az azzal kapcsolatos elvárásaik teljesülnek. Milyen elvárásai vannak valakinek, aki az internetet hívja segítségül? A legfontosabb 3 kérdés, melyekre választ vár:

  1. Miről szól a weboldal?
  2. Találok itt megoldást a problémáimra?
  3. Hova kattintsak?

A látogató már az első pár másodpercben tudni szeretné, hogy a felkeresett weboldal segítségére lehet-e, kínál-e megoldást problémájára. Előfordulhat, hogy a különböző információk, melyeket weboldal tulajdonosként esetleg fontosnak tartasz, a weboldal látogatói számára érdektelenek és éppen ezért nem feltétlenül szükségesek a főoldalra.

látogatóbarát szövegekIlyen lehet például a részletes bemutatkozás, a „hitvallásod”, hogy miért szereted a munkádat, hogyan kerültél az adott szakterületre stb. Ezek az információk kerüljenek inkább a “Rólam”, “Magamról” menüpontba, melyet viszont érdemes személyessé tenni, hogy a látogatók ne csak a “száraz” szakmai előmenetelt, hanem az emberi oldaladat is láthassák a szolgáltatás mögött.

Az oldal felső harmadát átnézve a látogató számára legyen egyértelmű, hogy mivel foglalkozol, mit kínálsz, és legyen lehetőség az azonnali kapcsolatfelvételre. Ha van blogod, érdemes megjelenítened a legfrissebb bejegyzéseket és a bloghoz vezető linket, melyekkel rögtön, ingyenes segítséget nyújthatsz az érdeklődőknek.

A legfontosabb, hogy a látogató a főoldalon csak olyan információval találkozzon, ami marasztalja és valóban érdekli.

Hogyan nyiss a látogatók felé?

Sajnos vagy szerencsére, a gyors weboldalak korszakát éljük. Ez azt jelenti, hogy akár pár óra alatt elkészíthetjük vagy elkészíttethetjük saját honlapunkat (ezek minőségére itt most nem térnék ki). Sok mindentől függ egy weboldal sikeressége és az, hogy a látogatók vagy a Google hogyan értékeli. Az alábbiakban, a teljesség igénye nélkül, 5 látogatómarasztaló tippet olvashatsz a főoldal szövegeire vonatkozóan:

  1. Térj a lényegre! Kerüld az „Üdvözlöm weboldalamon!” és a „Nézzen körül weboldalunkon!” kifejezésekhez hasonló nyitást.
  2. Ne zsúfold túl a nyitóoldalt, se szövegekkel, se pedig képekkel. Az oldal legyen letisztult, átlátható és legyen egyértelmű, hogy milyen gombokra, linkekre lehet rákattintani.
  3. Válassz jól olvasható betűtípust és betűméretet. Az internetezők gyorsan, extra erőfeszítés nélkül szeretnének hozzájutni a keresett információhoz. Elsősorban a látogatók igényeit vedd figyelembe a betűtípus kiválasztásakor.
  4. Használj alcímeket (H-címsorok) a főoldalon, ez tagolttá ás áttekinthetővé teszi az oldalt, valamint SEO szempontból is hasznos.
  5. Ha nem vagy biztos abban, hogy szövegeid megfelelnek a helyesírási és nyelvtani szabályoknak kérd szövegíró, korrektor vagy lektor segítségét. Természetesen előfordulhatnak elütések, de nincs is annál kiábrándítóbb, mikor egy egyébként jól felépített, igényes kinézetű oldal szövegei hemzsegnek a helyesírási hibáktól. Nem beszélve arról, hogy ez hiteltelenné, komolytalanná teheti oldaladat.

Ne felejtsd el mobilra is optimalizálni weboldaladatmobilbarát honlap

Manapság az internetezők nagy része már mobilról, táblagépről netezik. Mégis számtalan olyan weboldal van, ami nem mobilbarát vagyis nincs optimalizálva ezekre az eszközökre. Ha ilyen oldallal rendelkezel, szinte mindegy, hogy mit kínálsz, milyen képek, milyen szövegek vannak az oldaladon. A látogatók, az oldal betöltését követően, fejvesztve fognak elmenekülni. Ezért ellenőrizd, hogy az oldalad optimalizálva van-e. Erre már ingyenes alkalmazásokat is találsz a weben.

 

 

 

Kérdésed van vagy szeretnél árajánlatot kérni? Keress bizalommal!