Sok weboldal tulajdonos azt gondolja, hogy a látogatók kizárólag a főoldalon keresztül érkezhetnek az oldalra. Ez azonban nem feltétlenül van így. Minden menüpont, vagy bejegyzés válhat a weboldal „kapujává”. Éppen ezért érdemes a blogolásra is nagyobb hangsúlyt fektetni. Minden cikknek egyedi URL-je van, ezért az egyes bejegyzések egyedi navigációs ponttá válnak. Így minden blogbejegyzés bekerül a keresési találatok közé, és ha a Google elég jónak ítéli a tartalmat, illetve az oldal technikailag is megfelelő beállításokkal rendelkezik, akkor belépő pontként funkcionálhat az új látogatók számára.
Mit jelent ez a weboldaladra nézve?
Ha eddig is blogoltál, és rendszeresen töltötted meg minőségi tartalommal oldaladat, akkor bizonyára találkoztál a keresőoptimalizálás (SEO) kifejezéssel.
A keresőoptimalizálás tökéletes eszköz arra, hogy növeld webes jelenlétedet, és új érdeklődőket irányíts oldaladra. Ennek a folyamatnak az egyik fontos eleme, hogy a weboldaladon tartalmas, minőségi cikkek legyenek, melyek nem csak keresőmotoroknak, hanem látogatóidhoz is szólnak.
Fontos, hogy szövegeid minden esetben egyedileg készüljenek el, ami azt jelenti, hogy nem szerepelnek más oldalakon, nem más cikkekből vannak összeollózva. Törekedni kell arra is, hogy olyan témákról szülessenek a bejegyzések, amelyek segítenek érdeklődőidnek abban, hogy jobban megismerjék a szolgáltatásodat, termékedet.
Blogodat egyszerűen változtathatod marketingeszközzé. Egy jól átgondolt blogolási stratégiával az emberek könnyebben megtalálhatják a neten vállalkozásodat, így új látogatókra tehetsz szert.
Érdemes végiggondolnod, hogy egy-egy bejegyzés elolvasása után, mire szeretnéd ösztönözni látogatóidat. Marketing szempontból nem érdemes őket “hoppon hagyni”.
A bejegyzéseid végén kirakhatsz különféle extra elemeket:
Ezek mellett, a bejegyzéseid végére kihelyezett űrlapokkal, ajánlatokkal is terelni tudod oldalad látogatóit.
A főoldal sem mellékes
A főoldalon világosan és érthetően tisztázni kell, hogy miről szól az oldal, hova kattinthatnak, ha több információt szeretnének kapni vállalkozásodról (miben tudsz segíteni, milyen termékeket forgalmazol stb.). Vannak, akik egy blogbejegyzés elolvasása után tovább szörfölnek az oldalon, megnézik a kezdőlapot is, főleg, ha először járnak honlapodon.
Amitől mindenképpen tartózkodj a főoldalon, az az „Üdvözlöm weboldalamon” kifejezés. Inkább térj rögtön a lényegre és írd le, miben tudsz segíteni, milyen szolgáltatást, terméket kínálsz.